thuismetsijtze.reismee.nl

Schemeren.

Heerlijk om thuis te komen, eerst maak ik de houtkachel aan, de kamer wordt aangenaam warm, dan ga ik een stuk lopen met de honden. Een kaarsje aan, verder niets, een concert van Gordon Lightfoot uit 1969 op, ik plof in de oude stoel van mijn vader en kijk naar buiten, heel langzaam wordt het donker, tijd om te schemeren.

In 1969 dacht ik, maar het was 1970, ging ik naar een uitvoering van de musical Hair in de Martinihal, ik kende de muziek van de bekende nummers uit de top veertig, het verhaal daarachter niet. Vlak voor de pauze ging iedereen op het toneel uit de kleren, ze liepen naakt door de zaal, blote mannen had ik wel gezien, maar vrouwen niet, het was eigenlijk heel gewoon. Aan het einde van de voorstelling mocht iedereen op het toneel komen dansen op het slotnummer, die kans liet ik me niet ontgaan, vlakbij de band met o.a Jan Akkerman, Thijs van Leer en Hans Cleuver, die later verder gingen als Focus.

Ik kan uren zitten schemeren, ook als het licht is.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!