thuismetsijtze.reismee.nl

Rode knop.

Ik heb een "nieuwe" oude motor gekocht, een Moto Guzzi California II uit 1983 met slechts 20.000 kilometer op de teller. Niet langer nagedacht, gewoon doen. Nieuwe banden en nieuwe schokbrekers, als het weer iets beter wordt ga ik op weg, waarheen maakt niet uit, kleine weggetjes om de motor te leren kennen, schakelen en knipperlichten gaan anders, het went vast snel. Maandag wilde ik de motor starten, er gebeurde niets anders dan het overgaan van de motor, hij sloeg niet aan. Balen, accu aan de oplader, gisteren probeerde ik het weer met hetzelfde gevolg, ik begon spijt te krijgen van mijn aankoop. Vanmorgen startte ik de motor weer, zijstander in anders gebeurt er niets, nu ook niet. Ik was al van plan de man op te bellen van wie de motor heb gekocht, ik was boos, haal hem maar weer op. Ik zocht op Google naar oorzaken en oplossingen van het niet willen starten, ik las over een rode knop die voor de winter uit was gezet en vergeten terug te zetten. Zondag had ik de motor uit gezet met die rode knop, vergeten, terug gezet en de motor sloeg gelijk aan met een mooi donker geluid. Stom, stom, stom, een paar dagen in de mineur door mijn eigen schuld, nooit te oud om iets te leren. Nu nog mooi weer om te gaan rijden, ik heb er zin in.