thuismetsijtze.reismee.nl

A perfect day.

Lou zingt over " a perfect day", hij schreeuwt de woorden, fluistert ze, hit me with a flower.

Als ik de krant zit te lezen bedenk ik dat ik vandaag eigenlijk niets hoef te doen, de honden springen achter in de auto, we gaan naar Anloo, we lopen een rondje Anloos diepje en nog een stuk. De scholen hebben vacantie, wel veel fietsende ouderen, ik kom één man tegen die de weg vraagt naar Anloo, verder niemand. De honden hebben dorst, er staat weinig water in het diepje, genoeg om er in te staan en te drinken.

Ik zit een half uur op een bankje te niksen, de honden gaan liggen, a perfect day, de wind vertelt me verhalen.

Gisteren was het de verjaardag van onze moeder, 95, ze liggen samen in Haren, er is niemand, iedereen is stil met een eigen verhaal, ik zet een pot met gekleurde bloemetjes op hun graf, denk aan het bloemenlaantje in Duitsland, er stonden altijd bloemetjes op de tafel bij de vouwwagen.

Ik zet de ramen van de serre in de grondverf, morgen nog een keer, twee keer afschilderen in blauw dan is het klaar.

Hit me zingt Lou, hij vertelt verhalen over de zelfkant van het leven in de grote stad.

Ik trek me terug in mijn huis, houtkachel aan, twee honden liggen te slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!