thuismetsijtze.reismee.nl

Enveloppe met foto's.

Broer Peter neemt voor iedereen een enveloppe met foto's, spaarbankboekjes, schriftjes ,brieven, herinneringen enzo mee. Als de broers en zussen naar huis zijn en ik met de honden heb gelopen ga ik in de stoel van onze vader zitten om tot rust te komen. Ik maak me veel te druk over zo'n dag, kook voor een regiment, bak brood, maak kruidenboter, ik wil alles zelf doen, een valkuil waar ik graag in val, dan bedenk en maak ik een ladder om er uit te komen, maar het is wel vermoeiend.

Ik bekijk foto's van lang geleden, de kinderen zijn klein, mijn ouders zijn jong, mijn spaarbankboekje van lang geleden, we brachten elke woensdagmiddag 25 cent naar de man in het speeltuingebouwtje die het bijschreef in het boekje. Een briefje aan mijn opa en oma over sinterklaas, ik wilde graag een spoorbaan van Marklin of Fleischman, een schriftje met schoonschrift oefeningen.

De foto's zijn prachtig, zoveel herinneringen en verhalen, slaap is ver weg, nog een rondje om de kerk dan ga ik slapen, er dwarrelt van alles door mijn hoofd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!