thuismetsijtze.reismee.nl

Kennis.

Ik lees elke morgen de krant, heerlijk om de dag zo te beginnen, maar waar blijft al die informatie die ik lees, sommig nieuws onthoud ik, andere artikelen vergeet ik gelijk weer, het is niet anders. Kennis vergaren doen we ons hele leven, maar waarom, wat is het nut daarvan? Ik lees boeken, van de boeken die ik veertig jaar geleden las weet ik misschien nog het verhaal, maar de zinnen ben ik vergeten. Als ik een plaat draai, bekijk ik de hoes, lees de namen van de muzikanten die er op meespelen, wie was de bassist op de platen van Rory Gallagher, wie was de gitarist van the Free, wie speelden ermee op het concert voor Bangladesh van George Harrison. Nog veel meer nutteloze kennis kan ik spuien, waarom onthoud ik het ene en vergeet ik het misschien wel belangrijke andere?

Ik ga maar door met het vergaren van kennis, over het waarom denk ik niet te lang na.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!