thuismetsijtze.reismee.nl

Fokker G - 1.

Ik ben buiten bezig om nieuwe planken op de bovenkant van de schuur te timmeren, als er een vliegtuig laag over komt richting Eelde stop ik even om het toestel na te kijken, hoe is het mogelijk dat het in de lucht blijft, denk ik. Vliegtuigen vind ik fascinerend al vanaf dat ik jong was, ik spaarde vliegtuigplaatjes, foto's, ik kocht bouwpakketten, mijn kamertje hing vol met modellen. Ik nam boeken over vliegtuigen mee uit de bibliotheek, ik tekende ze na op schaal, ik zette bouwplaten van karton in elkaar. Ik las oorlogsboeken over vliegers, de Rode Baron, Vliegers in het vuur van K.Norel, de Fokker G-1 was mijn favoriete vliegtuig door dat verhaal, er was weinig informatie over, in WO 2 werden ze bijna allemaal neergeschoten. Ik vond technische gegevens in een boek, maten, afmetingen enzo, aan de hand daarvan maakte ik een bouwplaat van karton, die ik in elkaar zette en beschilderde, prachtig. Alles is verdwenen in de loop van de jaren, vliegtuigen met een propeller motor vind ik nog steeds prachtig, het geluid, veel mensen hebben daar nare herinneringen aan.

Ik vond een filmpje van een Fokker G-1:

5:53

g1 fokker


The Fokker G.I was a Dutch heavy twin-engined fighter plane.

FREE AS A BIRD.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!