thuismetsijtze.reismee.nl

Naar Italië En Terug. Dag 11.

Het is droog, we rijden vanaf de camping door het groene glooiende land, af en toe gaan we omhoog, reizen op de motor blijft prachtig, je maakt alles mee, het weer, de geuren en de kleuren om je heen. Er liggen stapels hout bij bedrijven, planken en balken in alle maten, bij de huizen is het hout voor komende winter alweer netjes opgestapeld. Bij Thun raak ik Jolle even kwijt in de drukke binnenstad, maar door logisch nadenken (niet mijn sterkste kant) vind ik hem even later terug, hij stond al te wachten, we raken de weg ook kwijt, maar daar hebben we een kaart voor, dat is meestal snel opgelost.

Hoe noordelijker we in Zwitserland komen, hoe drukker het wordt, de huizen zijn hier van steen, meer industrie en veel meer wegen. We gaan richting Duitsland, vlak over de grens bij Tiengen vinden we een camping, er is niemand, dan zelf maar een plekje gezocht. Boodschappen bij de Lidl en naar de bank, we kunnen er weer tegen. Om half negen begint het te regenen, we gaan onder een afdakje zitten, het regent bijna de hele nacht, wij liggen droog in de tent, lekker warm in de slaapzak.