thuismetsijtze.reismee.nl

Naar Italië En Terug. Dag 4.

Gisteren kwamen we onverwacht precies op de plek waar we zouden overnachten, ondanks het gezoek naar elkaar toch op de goede weg, wat een kaarsje al niet kan doen.

Vannacht wat gesputter op de tent, vanmorgen was het gelukkig droog, we hadden gevraagd of we konden ontbijten in het restaurant, om 10 uur, tijd genoeg om alles rustig aan in te pakken. Om kwart over tien was de deur open, een cappuccino en twee plakjes cake was ons ontbijt, we hebben erger meegemaakt. We vervolgden de prachtige weg van gisteren, de wegen werden smaller en slechter, we kwamen bijna niemand tegen, helemaal zoals we het willen, omhoog naar de passe de Radici, we slingerden en stuiteren naar boven. Een kop cappuccino en eigen gemaakte bosvruchtentaart, verder, naar beneden konden we een wielrenner bijhouden, dat vond ik al heel wat, het zegt genoeg over onze snelheid, alhoewel wielrenners soms harder dalen dan motoren. De hele weg bleef prachtig, veel bloemen kleurden de kanten van de weg, naar Alau. Van Alau naar La Spezia ook zonder snelweg gelukkig, we daalden snel naar beneden, tornante (haarspelbochten) werden slecht aangegeven, steeds een verrassing, maar we nemen de bochten soepel en steeds stijlvoller.

We hebben Pisa en Lucca overgeslagen, morgen over de kustweg onder Genua door, dan naar Dogliani.