thuismetsijtze.reismee.nl

Motor & broer.

Vanmiddag heb ik de motor naar Marum gebracht voor een grote beurt, ik moest naar de werkplaats van Tjibbe, hij blijft de oude motoren zelf doen, zijn zoon doet het nieuwe spul. Tjibbe moet altijd even het geluid van de motor horen, hij hoort meer dan ik, kleppen, distributieketting, er tikt iets, hij weet niet meer precies wat hij 4 jaar geleden heeft vervangen, ik heb de rekening nog, ik bel hem er over. Hij heeft het druk met het opknappen van oude motoren, we praten over werk, dat het prettig is als je dat elke dag met plezier doet, al zo lang. De oude motoren zijn een soort van oude dag voorziening voor hem, hij heeft er nog genoeg in de opslag staan, ze zien er na een totale revisie weer als nieuw uit, bijna nog mooier, we bekijken een motor die net zo oud is als die van mij, wat een verschil. Inruilen doe ik niet, alleen mijn oude motor opknappen is een mogelijkheid, 100 uur werk, zegt Tjibbe, plus onderdelen, spuitwerk doet hij zelf, nieuwe spaken, noem het maar op, een oude motor wordt weer nieuw, het kost wel wat.

Vanavond een biertje gedronken bij broer Jan die vandaag jarig is.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!