thuismetsijtze.reismee.nl

Een huis zonder gas.

Vijfentwintig jaar geleden bouwden we het houten huis waarin ik nu lekker warm bij de houtkachel zit, ik zou het zo nog een keer doen maar dan anders, er meer tijd voor nemen, alles in de menie of grondverf zetten, me beter voorbereiden en beter laten voorlichten over hoe je een huis bouwt, ik deed maar wat. Er kwam een bouwpakket op twee vrachtwagens en nog wat meer zonder goede beschrijving, de fundering lag er al, maar nu had ik voor een betonnen vloer gekozen in plaats van houten balken met platen erop, ik vond toen dat een houten huis een houten vloer moest hebben, inzichten veranderen.

In een vergelijkbaar huis hadden ze gekozen voor elektrische verwarming, panelen met infrarood straling, dat werd ons aangeraden, we hadden al besloten om elektrisch te gaan koken, dus geen gas dat scheelde ongeveer vier duizend gulden, veel geld vonden we toen.

Nu is het huis één van de weinige zonder gasaansluiting in de gemeente Slochteren waar het gas uit de grond wordt gepompt met alle gevolgen van dien. Niks geen vooruitziende blik, ook toen draaide het alleen maar om het geld.

James Brown zong: Money is the root of all evil. Luister naar Its a man's, man's, man's world.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!