thuismetsijtze.reismee.nl

Zondag.

Ik zit te lezen aan de tafel van Lo, ondertussen luister ik naar Elliott Murphy - April,  prachtig, ik lees aan tafel omdat ik een boek lees op mijn tablet die in de stander staat, gemak dient de mens en ik zit graag aan deze tafel. Deze tafel is een avontuur, er belandt van alles op, kranten, kookboeken, platen die ik heb gekregen, tekeningen van kleinkinderen en mensen waarvoor ik zorg, een ontwerp voor een vogelhuisje, een trommel met speculaas brokken, een doos met theezakjes, de tafel is groot, maar ik kan er heel goed alleen aan zitten. Samen eten daar wordt een tafel voor gemaakt,  dat heeft Lo goed begrepen, het kostte mij veel tijd om daar achter te komen, samen was moeilijk voor mij, het liefste was ik alleen, soms samen met mijn gezin, maar iedereen moet uitvliegen, de wereld veroveren, zijn of haar weg volgen en vinden in alle vrijheid ook al dacht ik er anders over, met de jaren komt de wijsheid, hoop ik.

Het was de gewoonte om elke zondag, of in ieder geval als ik vrij was, naar mijn ouders te gaan, niks mis mee met gewoontes.