thuismetsijtze.reismee.nl

Een avontuurlijke bus.

Ik rijd al een tijd in een oude VW t3 bus uit 1981, ik weet het, het is een beetje gestoord al die oude spullen, BMW motor uit 1979, versterker en draaitafel uit de jaren 70, luidsprekers uit 1977, alles werkt nog prima, maar soms niet helemaal. De VW bus heeft de meeste problemen, ik lig er niet meer wakker van, vanavond kwam ik terug gereden van loppersum, vlakbij huis op een donkere weg stak een haas over, vol op de rem, de motor sloeg even later af, startte weer eventjes, daarna rust. Alarmlichten aan, de bus in de berm geduwd, zweepslag in mijn rechterkuit kan er ook nog wel bij, zoon Jelmer gebeld en gevraagd om me op te halen. Ondertussen rijden er 4, 5 auto's voorbij die knipperen maar niet stoppen om te vragen of ik hulp nodig heb, bij een hart aanval of zoiets was het te laat geweest, mensen zijn bang geworden om te stoppen en te vragen of er iets is. Ik wacht, start de bus en de motor loopt gelijk, twee tellen dan slaat die af, geen benzine meer denk ik, stom, maar de meter staat nog op een kwart. Er is een nieuwe tank met meter in gezet, die is niet zo precies volgens mij, oude zooi (maar daar houd ik van), de tank volhouden is het devies. Ik word naar huis gesleept met knipperlicht, ik start de bus, die slaat gelijk aan, we duwen de bus naar voren, morgen benzine erin en rijden, tenminste dat hoop ik, met een oude bus weet je maar nooit.

Ik hoef geen nieuwe auto, deze bus past prima bij mij, rustig rijden over kleine wegen.

Ik mag niet meer met de motor over de snelweg van geliefde, ze zag een ernstig ongeluk met dodelijke afloop van een motor en een auto. Ik houd niet van snel wegen, dat gaat te hard.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!