thuismetsijtze.reismee.nl

Rondje Groningen - Drenthe.

Op zondagmorgen hijsen we ons allemaal in het motorpak, de zon schijnt tussen de wolken door, een stevig windje waait, prima motorweer na de zondvloed van gisteren. We rijden naar Bourtange, een prachtig vestingstadje, waar we koffie drinken en over de verdedigingswal lopen, het is zondag, druk met dagjesmensen net als wij. Als zondagsrijders vervolgen we onze weg, rustig aan door het mooie landschap van Groningen richting Drenthe, broer Kees bepaalt de route, helemaal goed, twee broodjes kroket, boomstammen genoemd, in een restaurant bij het boomkroonpad, wat wil een mens nog meer, met ons zessen op pad in alle harmonie dat doen we al jaren en hopen het nog net zolang vol te houden. Terug bij het huisje gaat iedereen zijn eigen gang, stukje hardlopen, boodschappen doen, even heerlijk achterover wegdommelen in het zonnetje, we zijn geluksvogels, daar hebben we het gisternacht over gehad bij een vuurtje, wij zijn er nog allemaal, de kinderen en kleinkinderen zijn gezond, doen het goed op alle gebieden, wij zijn gezegend. Even denk ik aan Job uit de bijbel, met wie het aanvankelijk ook voor de wind ging, hij verloor alles in een spelletje geloven tussen God en de gevallen Engel ook wel Satan genoemd om te zien hoe sterk zijn geloof zou zijn, uiteindelijk komt het goed, maar wat voor zin heeft het gehad.

Een avond met spelletjes en gesprekken, die tussen ons blijven, iedereen weet wat hij gezegd heeft, ik moet er nog een tijdje over nadenken, maar het is goed zo.