thuismetsijtze.reismee.nl

Mediteren.

Mediteren - zich concentreren op zijn innerlijk, in gedachten verzonken zijn, diep nadenken, dat zijn dingen die ik regelmatig doe, toch denk ik aan iets anders bij het woord mediteren, maar dat komt waarschijnlijk door de betekenis die er de laatste jaren aan gegeven is. Elke dag loop ik minstens een uur met de honden, het duurt maar even of mijn gedachten zweven weg naar verre oorden, blijven dicht bij me of het is helemaal stil in mijn hoofd op het suizen van de wind na. Het gebeurt ook wel dat ik tijdens het lezen van de krant wegdroom van mijn gedachten naar eigenlijk niets, ik staar voor me uit, zie wel wat er om me heen gebeurt, maar ik ben er even niet, tijdens het luisteren naar muziek is het vaak alleen de muziek die hoor, gedachten zijn ver weg, ze bemoeien zich een tijdje niet met me, lekker rustig. Vroeger had ik hetzelfde in de kerk, de dominee preekte vaak erg lang, ik hoorde de woorden niet, ik trok me terug in mijn eigen wereld van gedachten en gevoelens, voor ik het door had zei de dominee Amen en konden we bijna naar huis. Het is wonderlijk hoe een hoofd zich gedraagt, hoe het soms zijn eigen gang gaat zonder dat gedachten te sturen zijn of hoe het mogelijk is dat ik opeens aan iets moet denken waarvan ik al dacht het vergeten te zijn. Wonderlijk.

Reacties

Reacties

lo

glen campbell

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!