thuismetsijtze.reismee.nl

Paard.

Als ik thuis ben zet het het paard, eigenlijk is het een grote pony, in het stuk gras bij de kersenboom dat ik niet maai, het gras staat hoog, er is genoeg te eten. Toen ik de pony vanavond in het weitje zette hoorde ik even later het paard van de buurman hinniken, waar ben je. Pony Jessica begon onrustig heen en weer te lopen in plaats van te grazen, in mijn gedachten zag ik haar al door het draad heen gaan om weer in de wei te komen, toch maar de wandelschoenen aangetrokken en een uur met de honden gelopen, nog geen tien minuten later schoot deze haiku door mijn hoofd,

als ons paard hinnikt

naar een paard dat ver weg staat

dwars door het schrikdraad


Onderweg een beetje schaven aan de woorden, stroomdraad wordt schrikdraad, ik hoef er eigenlijk geen moeite voor te doen, opeens zijn de woorden er in de goede volgorde en lettergrepen, een andere keer ben ik er de hele wandeling mee bezig.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!