thuismetsijtze.reismee.nl

Autobahn.

Ik kocht een nieuw uitgebrachte LP Autobahn van Kraftwerk als verjaardagscadeau voor een kennis, oude muziek op een nieuwe plaat verpakt in plastic, ik kan niet even stiekem luisteren hoe het klinkt. Tegelijkertijd kocht ik een dubbel elpee met de hoogte punten van de concerten die Kraftwerk tussen 2012 en 2016 gaf, ze speelden al hun platen integraal dat is in het geheel, die zijn te koop op acht vinyl platen, wel 160 Euro, dat vond ik iets te duur. Ik zocht naar de plaat, het live concert van Nana Mouskouri in Londen, ook in schuur waar nog honderden LP s staan te schreeuwen om gedraaid te worden, gelukkig klagen de buren niet, maar daar is die niet, ergens binnen denk ik. Wel vond ik verdekt opgesteld de plaat Autobahn van Kraftwerk, origineel, mooie hoes, af en toe een tik, een pareltje tussen de platen, wie weet wat er nog meer staat in de schuur. Het wordt tijd dat ik alles ga bekijken in de schuur, schoonmaken, draaien, ook de 78 toeren platen en weg doe wat ik niet mooi vind, maar dat is bijna niets, alle muziek wil ik luisteren, in een gewoon leven heb je daar geen tijd voor. Ik heb met God overlegd dat Hij me een tweede leven geeft, alleen gewijd aan muziek, dan kan ik alle platen uitzoeken, daar heeft Hij geen tijd voor, samen zitten we op de bank en luisteren vooral naar onbekende muziek, de smaak van God komt grotendeels overeen met wat ik mooi vind, Hij gaat met de tijd mee, niet alleen Bach, klassiek, psalmen, ik zag Hem uit zijn dak gaan bij de Foo Fighters op Glastonbury. In zo'n God kan ik geloven.