thuismetsijtze.reismee.nl

Drie keer.

Drie vroege diensten achter elkaar betekent drie keer vroeg op, ik ben het niet meer gewend, minder werken eist zijn tol, de regelmaat verdwijnt, als daar al sprake van is als je werkt op onregelmatige tijden, gelukkig geen nachtdiensten meer. De hele dag buiten aan het werk, daar wordt ik 's avonds na het eten ook wel een beetje loom van, maar niet zo erg als in de tijd dat ik in de bloembollen werkte; in de herfst werkte ik buiten, op een kar achter de trekker om stro in een machine te gooien, zodat de bollen (in de grond) bedekt werden om ze tegen de winterkou te beschermen, dat wij achterop de kar stil stonden, vaak in guur weer, onbeschermd, daar hoorde ik niemand over, de bloembollen waren heilig. 's Avonds na het eten sloeg de kou toe als ik in de warme kamer zat, met leeftijd heeft het niet te maken volgens mij. Even paniek toen ik de riem van hond Jane uit mijn hand liet glippen en ze er vandoor rende, gelukkig was ze snel terug, ze rende een rondje om het huis van de buren, ze leert het al, ik moet beter oppassen. Volle maan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!