thuismetsijtze.reismee.nl

Vriendschap.

Vriend Jolle schrijft: Liefde is het enige wat er toe doet in het leven, de rest is bijzaak.

Dat is het mooie van onze vriendschap, zo heel verschillend zijn en toch zo dichtbij elkaar altijd, soms zien we elkaar een tijdje niet, in de verte, in de tuin, een kus, altijd een kus en het is goed.

Voor Jolle

Ben ik ontgoocheld, vermoeid of verslagen,

rest mij geen wijsheid, geen hulp die mij heugt

- hol is de tijd en verminkt zijn de dagen-

dan u nabij te hebben, vriend van mijn jeugd!

Enige, nooit door een ander vervangen!:

enkelen, wie 'k mijn genegenheid gaf,

raakten niet los uit hun kleine belangen,

gaven mij prijs en vielen mij af.

Zeker: mijn wegen van distels en rozen

ga ik aldoor onherroeplijk alleen,

- maar dat gij ergens (al zij het bij pozen)

wacht waar ik langs kom en raadt wat ik meen,

raadt wat mij opjaagt en wat mij doet kiezen,

is dit niet van 't lot mijn zuiverste deel?

Vriendschap: zich vrij aan elkaar te verliezen,

en toch zichzelve te blijven, geheel !

HERWIG HENSEN


Kus

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!