thuismetsijtze.reismee.nl

Kapsel.

Politici met een blond kapsel zijn populair, trekken veel stemmen, als je haar maar goed zit, ze spreken net zo snel als hun haar in model zit, onberispelijk, alleen zijn de woorden die ze zeggen zonder betekenis, een holle frase; een holle frase is een zin of uitdrukking die mooi of indrukwekkend klinkt, maar bij nadere beschouwing weinig om het lijf heeft. Vaak gaat het om beloftes of idealen die niet waargemaakt worden, dat moet natuurlijk nog maar blijken, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Natuurlijk ga ik stemmen, maar de holle frasen hoor ik ook van politici waar ik in geloofde, het is een toneelspel geworden, de geloofwaardigheid van de woorden is verdwenen. Vroeger, hoor hem denkt iedereen, werd er gedicussieerd met elan, humor, respect, begrip voor de ander, nu lijkt het alleen op het winnen van stemmen als je iets zegt, het heeft weinig inhoud, misschien verdien je er een plaats mee in een populair tv programma, je word gezien of je verliest zetels, alleen woorden tellen, ten minste woorden die werkelijk iets zeggen. Welke politicus staat op en zegt wat hem of haar werkelijk bezig houdt zonder p.r. of media training, oprecht en vanuit het hart.