thuismetsijtze.reismee.nl

Zen.

Ik heb het boek Zen en de Kunst van het Motoronderhoud gelezen, meer dan eens, het gaat over het rijden op een motor, het onderhoud komt er bekaaid af, ik dacht een soort werkplaatsboek te hebben gekocht, het is meer een onderhoudsboek voor de geest. Nadenken over het leven dat kan heel goed terwijl je motor rijd, ten minste op de manier zoals wij het doen, rustig rijden over kleine weggetjes, het leven onderweg in al zijn eenvoud, vriend Jolle noemt dat Zen. Vanmiddag vroeg hij of ik al weer terug was gekeerd in het gewone leven, ik vond het weer moeilijk om in de drukte van het dagelijkse leven terug te komen, in een groot huis vol met spullen, waar moet ik beginnen met opruimen, even leek er geen beginnen aan. Nu zit ik tussen de geluidsapparatuur naar muziek te luisteren, een nieuwe kast gemaakt van oude planken, ik moet ergens beginnen, daarna komt de rest vanzelf en verdwijnt de onrust en kom ik weer in de Zen van het leven, ook al vind ik dat een vaag begrip.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!