thuismetsijtze.reismee.nl

Bank of stoel.

Na een rust periode van motor rijden door Frankrijk, België, Luxemburg en Duitsland, terug in Nederland slaat de onrust gelijk weer toe, wat moet ik gaan doen, stoelen en de bank zijn oud, er moet iets nieuws komen. Ik haal de oude stoelen achter uit de tuin, ze vallen van ellende uit elkaar, ik kijk naar nieuwe oude stoelen, lounge chairs van Eames, het is het allemaal net niet. Waarom moet de oude bank weg, doorgezakt, de kussens hebben nog de rafels die de katten er tien jaar geleden hebben ingehaakt, een bank waarop ik televisie heb gekeken met de kinderen en kleinkinderen, de liefde heb bedreven, maar met wie blijft een geheim, niet zo moeilijk te raden, altijd mis. De oude bank gaat weg, grofvuil, vol met herinneringen, die alleen zij kan na vertellen, ik hecht aan oude dingen, een platenspeler, luidsprekerboxen, een bmw motor, een vw bus, stoelen die een oom gemaakt heeft, maar nu verrot zijn, het is niet anders een nieuwe bank komt er aan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!