thuismetsijtze.reismee.nl

Teveel hooi op mijn vork.

Vroeg op, prachtig weer dat al snel te warm wordt om buiten te zitten, gelukkig is er een veranda waar de wind een aangenaam briesje over heen blaast, best uit te houden als ik me niet te druk maak. Er moet van alles gebeuren, altijd, ook al is er niets te doen dan bedenk ik wel wat of opeens krijg ik een idee, in mijn hoofd is het nooit stil, behalve als ik lees of muziek luister, er is hout genoeg dus het is niet erg als ik een plank verzaag of een plan blijkt niet zo goed als het in mijn hoofd leek, niet getreurd. Ik neem altijd te veel hooi op mijn vork, eerder maaide ik het gras met een bosmaaaier, harkte alles bij elkaar om het aan de geiten en later aan de pony te geven, ik was er bijna een dag mee bezig, niet erg, heerlijk lichamelijk werk, maar er moet meer gebeuren, vanmiddag met de grasmaaier rond het huis, anderhalf uur en het is klaar. Dan is het ook wel genoeg, ik moet nog koken, mijn boek had ik vanmorgen al uitgelezen, een begin gemaakt in een nieuw boek, vanavond even op de schommelbank buiten op de veranda gelegen, het kleed over me heen, gerommel in de verte, regen. Aan de overkant van de weg heeft de boer net op tijd het hooi binnen gehaald, niks te veel hooi op zijn vork, het gaat machinaal.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!