thuismetsijtze.reismee.nl

Eten bij Lennep in Amsterdam.

Dochter Julia was al een paar dagen in Amsterdam met Grace, haar huisgenoot uit Finland waar ze samen een half jaar studeerden, ze logeerden bij mijn lief, dat hadden we vier jaar geleden niet gedacht zeiden we tegen elkaar, het is een wonder dat we elkaar tegen kwamen. Op de laatste avond voordat Grace weer naar Canada zou gaan, hebben we afgesproken om samen ergens te gaan eten, ook Eva, de dochter van mijn lief en Nina haar vriendin gaan mee. Waar, dat is nog een verrassing, we lopen door oud west, sight seeing met onze Amsterdamse gids, die vertelt over de gebouwen, historie van de stad tot we bij een terras aan het water komen, we hebben gereserveerd, het blijkt een picknick tafel aan het water voor zes personen te zijn. We gaan zitten, bestellen bier, wijn en water, even later meer bier, de wijn is voor later, als iedereen er is wordt er gezoend, kennismaken, we praten engels, beleefd als wij nederlanders zijn, we bestellen brood als voorgerecht. We praten, ik luister, hoor waar het over gaat, lachen veel, Engels spreken is geen probleem, af en toe missen we een woord dat door iemand anders wordt ingevuld. We zitten buiten op een terras, waar het druk is, we wachten op ons eten, zien dat mensen die later gekomen zijn eerder worden bediend, eerst gaat het langs ons heen, maar we krijgen trek, vragen waar het eten blijft, nog een keer, stemmen gaan op om de rekening te vragen en te vertrekken, maar we zitten nog steeds gezellig te praten over studie, leven, relatie s, dat soort dingen. Ze zijn ons vergeten, mijn lief gaat verhaal halen, terecht, maar het schiet niet echt op, uiteindelijk worden bediend, het eten is goed, de salade en friet komen als we bijna klaar zijn met eten, te weinig personeel is het excuus. Als we de rekening gaan betalen wordt er overlegd over een soort van tegemoetkoming voor het lange wachten en excuses, we gaan er mee akkoord. Langzaam lopen we naar huis, het was een prachtige avond met veel gepraat, gelach, het eten was goed, maar of we er nog eens heen gaan, ik denk het niet, nog geen review geschreven, wel gelezen