thuismetsijtze.reismee.nl

Burgeroorlog.

„Als ik straks de grootste ben en andere politici willen niet met mij samenwerken, dan zullen de mensen dat niet accepteren. Dan komt er een revolte. Wij laten dat niet gebeuren.” Geert Wilders kwam gisteren bijeen met 6 andere racistische partijen in Milaan en dreigde helderder dan ooit met een burgeroorlog. Dat die dreigementen niet loos zijn wordt dag in dag uit bewezen door geweld tegen buitenlanders, bedreigde politici en belaagde gemeentehuizen. Voor PVV-ers en Wilders betekent democratie dat iedereen doet wat Wilders wil.

Een democratie is een staatsvorm die aan het hele volk invloed op de regering toekent en onder andere het recht op vrije meningsuiting, persoonlijke vrijheid en gelijkheid voor allen voor de wet erkent.

Dat is heel wat anders dan wat Wilders voorstaat, de grootste partij vormt nog niet de meerderheid van het land, zijn partij wil ons de wil opleggen dat is een schijn-democratie, ik word terug gefloten door de kamer voorzitter, zelfs tegen Wilders mag ik niet alles zeggen en terecht. Geblondeerde mannen schreeuwen dat het een lieve lust is, in Nederland en in de Verenigde Staten, misschien zijn er ook wel mannen met donker gekleurd haar die schreeuwen dat het zo niet langer kan of is dat een vooroordeel? En hoe zit het met de vrouwen in de politiek, zien ze er goed uit, dat is een verschil met mannen of luister ik naar wat ze te zeggen hebben over wat er in de wereld gaande is?

Wat is er in de wereld gaande? Oorlog, armoede, honger, haat tegen mensen die je niet begrijpt en er geen moeite voor willen doen om ze te begrijpen, vervuiling waar we allemaal aan meedoen, het zal onze tijd wel duren, maar onze kleinkinderen die er nu nog niets van begrijpen krijgen het zwaar, zo kan ik nog wel even doorgaan, het paradijs hebben we lang geleden achter ons gelaten en we zullen er nooit naar terug keren of er moet een wonder gebeuren, maar God heeft al heel lang niets van zich laten horen. Misschien kan Hij een tweede zoon sturen om de wereld te verbeteren, te redden, tegenwoordig wordt alles gelijk gefilmd, dus we hebben geen nieuwe bijbel meer nodig als Hij komt, het staat op Facebook, Youtube en weet ik wat.

Volgend jaar zijn er verkiezingen, nog een jaar om na te denken op welke partij je gaat stemmen, het is één pot nat, maar denk na over het verschil, je stemt niet op een persoon, maar op de toekomst van het land, je kinderen, kleinkinderen, het is moeilijk bijna onmogelijk, maar we kunnen er nog even over nadenken, doe dat vooral.

Ik ga niet meer schrijven over muziek, dat leest toch geen hond.