thuismetsijtze.reismee.nl

Apparaten.

Vorig jaar zijn er zonnepanelen op het dak geplaatst, dat scheelt enorm in de energierekening, een paar weken geleden hebben de jongens een nieuwe boiler geïstalleerd en er ligt nog een nieuw verwarmings apparaat in de schuur, maar dat komt nog. De nieuwe boiler verbruikt ongeveer een kwart van de energie die het oude apparaat nodig had om het water te verwarmen, volgens zeggen geldt dat ook voor de nieuwe verwarming. Ik zie de meter minder en minder draaien, als de zon schijnt gaat het schijfje juist de andere goede kant op, nog even en het huis is energie neutraal, helemaal goed. Het is niet dat ik zo met het milieu bezig ben, mijn oude volkswagen bus stoot ongetwijfeld meer uitlaatgassen uit dan een nieuwe auto, maar met volkswagen weet je nooit, voor mijn oude motor geldt hetzelfde verhaal. Oude spullen, het huis staat er vol mee, geluidsapparatuur uit de jaren zeventig, houten kasten, een beetje verweerd, krasjes, ik vind het prachtig en alles doet het nog, zelfs mijn cd-speler uit 1988, waarvan ik dacht dat het geluid zoveel beter zo zijn dan de plaat/lp. Gelukkig hoorde ik al snel het verschil, mijn platen bleef ik draaien, dat is het mooiste en ik kocht er nog wat lp's bij.Ik weet niet of die oude apparaten energiezuinig zijn, dat maakt niet uit, dan nog maar een paar zonnepanelen erbij.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!