thuismetsijtze.reismee.nl

Ain't in it for my health - a film about Levon Helm.

Ik kan even geen woorden vinden om te schrijven wat ik voel na het zien van deze film over zijn laatste jaren, ik zet een plaat op van the Band live, ik ga in mijn stoel zitten om te luisteren naar hun muziek en denk na over de film, tot zo.

The night they drove old dixie down, Levon zingt en drumt, jong en onbevangen, op weg om beroemd te worden met the Band, samen met Bob Dylan, maar de vriendschap in de groep werd verstoord door onenigheid over de rechten van de songs, drugs en alcohol problemen.

Een ouder wordende muzikant probeert zijn leven op de rails te houden door op te treden, nieuwe songs te schrijven en op te nemen, hij kijkt terug naar vroeger, soms met wrok, vaak met humor, veel sterke verhalen, dat doet het altijd goed.

De film gaat over ouder worden waar we allemaal last van hebben, als je jong bent leef je onbezorgd, het leven lacht je toe, je kan de hele wereld aan, zo hoort het ook, maar opeens als je ouder word overvalt de tijd je, die rustig door tikt en geen haast heeft. Wij proberen de tijd terug te draaien, in herinnering blijven we jong, dat is een illusie, dat is prachtig en schrijnend te zien in deze film.

Op zijn sterfbed hebben ze het goed gemaakt, vier dagen later stierf Levon.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!