thuismetsijtze.reismee.nl

Spierpijn.

De grote boom in het weiland van Jessica is vandaag omgezaagd, al het hout is afgevoerd, er staat alleen nog een stomp van de boom, een reus is geveld, jammer, maar wel veiliger. Joop en ik zijn begonnen met onze houtvoorraad, zagen en kloven met de bijl, inspannend werk, ik voel de spieren die ik te weinig gebruik, later geeft dat spierpijn. We zijn niet echt uitgerust voor dit werk, een kettingzaag op benzine en een kloofmachine hebben we nodig om de dikke stammen te zagen, blokken die te groot zijn om met de kloofbijl te lijf te gaan worden moeiteloos door een kloof apparaat in stukjes gehakt. We zijn af en toe een beetje overmoedig, een motor reis naar de Noordkaap is geen probleem, maar dit vergt meer van ons dan zes weken onderweg, met spierpijn als gevolg, het geeft niet, we leren ervan ook al zijn we oud. De omheining van het weiland was kapot aan de kant waar de boom viel, het ging niet helemaal goed, palen afgebroken, draad geknapt. Nieuwe palen werden gebracht, ik heb de omheining hersteld, morgen kan de pony weer naar de wei, vandaag stond ze aan een touw voor de stal, gras genoeg, maar lekker vrij rond lopen is toch het mooiste, morgen weer.

Terwijl ik dit schrijf luister ik naar de dubbel elpee Uriah Heep live uit 1973, die stond achter in een bak platen in de kringloopwinkel in Appingedam, waar het altijd druk is, kleren, meubels, boeken, met platen moet je geluk hebben, vaak ga ik even snel kijken, boeken & platen meer heb ik niet nodig denk ik af en toe. Het leven alleen kost veel tijd, er is niemand om lief en leed mee te delen, wel op afstand, maar dat is anders, mijn lief begrijpt dat wel, zij loopt tegen de zelfde vragen op, samen komen we er wel uit meer wil ik er niet over zeggen. Liefde is het mooiste dat er is tussen twee mensen, koester het, wees er zuinig op, dat vergeet ik wel eens, vroeger en nu, gelukkig word ik er op gewezen en heb ik geleerd om het zelf te zien, Look at Yourself zingt the Heep, dat moet ik veel vaker doen. Spierpijn valt mee.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!