thuismetsijtze.reismee.nl

Schokkend.

Schokkend, letterlijk en figuurlijk, als er een aardbeving is in de plaats waar ik woon, ik hoorde het twee keer hard knallen boven het geluid van de televisie uit. We maken er flauwe grapjes over, de schade valt misschien mee, het lijkt onwerkelijk, wanneer worden we echt wakker geschud? 3,1 op de schaal van Richter is in vergelijking met verre landen niet zo heel hoog, maar voor Groningen wel en hoe lang blijft het zo of is de volgende beving zwaarder, veel vragen en onzekerheid. De buurvrouw inspecteerde samen met haar zoon het huis op scheuren, iedereen is alert, het gaat wel over de plek waar je woont, slaapt, veel tijd doorbrengt, doorgaans is dat een veilige plaats, maar daar beginnen steeds meer mensen aan te twijfelen. Waar moet je heen als er iets ernstigs gebeurt? Veel vragen, maar er worden niet zo veel antwoorden gegeven, antwoorden die er toe doen, de verantwoordelijke bewindslieden zeggen niets, er wordt met een zak geld gezwaaid om de mensen zoet te houden, maar dat is niet voldoende. Het begint te rommelen eerst onder de grond, nu ook er boven.