thuismetsijtze.reismee.nl

Hey hey wordt wakker, hier is de bakker.

Al jaren bak ik brood, 's avonds doe ik alles in de broodbakmachine, programma 6 deeg en's morgens maak er ciabatta, foccacio, naanbrood, volkoren-, spelt-, kerst-, paas-,vlecht-en weetikveelwatvoorbrood van. Het is even werk, maar heel plezierig om te doen, recepten te zoeken en uit te proberen, er is een bakker aan mij verloren gegaan, maar het kan nog. Af en toe krijg ik een bestelling om broden te bakken, morgen voor de buren die een groot feest geven, "maak maar wat, er komen ongeveer 50 mensen" zeiden ze. Ik heb verschillende soorten meel, bloem, gist, enz. gekocht, ciabatta, wit en volkoren stokbrood, foccacia, dat wordt het, lekker met iets erop of zo met een beetje echte boter, dat is aan iedereen zelf. Woensdag ben ik begonnen, ze blijven wel even goed in de koelkast, morgen even opwarmen in de oven en klaar is kees. Nu gaat de oven weer aan om twee ciabatta's te bakken, morgen foccacia, hey hey wordt wakker, hier is de bakker, maar ik maak er'geen gewoonte van, bakkers moeten wel heel erg vroeg beginnen, stiekem zou ik het wel eens een tijdje willen proberen. Toen ik zestien was heb ik 1 of 2 zomers vacantiewerk gedaan bij de 3b bakkerijen in Groningen, maar dat was productiewerk, ik houd meer van ambachtelijk werk met de handen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!