thuismetsijtze.reismee.nl

Het leven op het platteland.

Het dagelijkse leven op het platteland is eigenlijk heel eenvoudig, overzichtelijk, ik hoef me nergens druk over te maken, als ik dat niet wil. Problemen van de grote stad kennen we hier niet, de deur kan open blijven als je de hond uitlaat, de schuurdeur hoeft 's nachts niet perse op slot, op de veranda staan apparaten die eigenlijk achter slot en grendel moeten, een kratje bier achter het huis staat er de volgende dag nog en zo kan ik nog wel even door gaan. Misschien roep ik nu de problemen over me af, ik weet het niet, wel dat het me bevalt zoals het gaat, leven en laten leven met de zorg voor de buren in mijn achterhoofd dat wel. We groeten elkaar, maken een praatje, kijken of de gordijnen 's morgens open zijn, de vuilnisbak bij de weg staat of juist weer bij huis, we houden elkaar op een afstandje in de gaten, noaberschap heet dat volgens mij, maar misschien horen daar nog meer plichten bij, ik zal het eens opzoeken. Het dagelijks leven gaat hier zijn gang, niemand die me zegt wat te doen, ik zorg voor de dieren, mezelf en mijn lief op mijn manier en het is goed. En God zag dat het goed was, dat ging over Zijn schepping, maar ook een beetje over mij, dat weet ik zeker.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!