thuismetsijtze.reismee.nl

Buiten wonen.

Het is al weken prachtig weer, warm binnen, te warm soms, ik woon al die tijd buiten op de veranda of als het kan in de tuin, in plaats van naar muziek/platen luister ik naar de wind en het gezang van de vogels, welke vogels het zijn is me nog steeds een raadsel, maar het is wel mooi. Als ik ze zie sla ik het vogelboek er op na, het gezang wordt niet vermeld, maar ik weet nu zo langzamerhand wat er rond vliegt om mijn huis. Kersen plukken, heel veel kersen, gisteren al zes potten kersen op suiker ingemaakt, vandaag drie denk ik, zo probeer ik elke dag een halve emmer kersen te plukken, voordat de vogels ermee vandoor gaan, ze hebben overigens niets te klagen, want ik pluk alleen waar ik bij kan, staande en met een trapje, in de bovenste helft hebben ze vrij spel. Gisteren kwam er een kwaaie kraai verhaal halen toen ik aan het plukken was, hij/zij zat op een tak boven me en ging vreselijk tekeer, daar bleef het bij, ik hoef nog geen helm op als ik ga kersen plukken. Het leven thuis bevalt me prima, er is genoeg te doen op allerlei gebied, als ik dan weer naar het werk (vreselijk woord) moet heb ik eigenlijk weinig zin, maar als ik er ben dan is het heel vertrouwd en prettig, ik hou het nog wel even vol, maar stiekem denk ik, na veerig jaar werken is het wel genoeg geweest. Nu tijd voor mezelf en het buiten en binnen leven thuis.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!