thuismetsijtze.reismee.nl

Besef.

Ik luister nog even muziek, de plaat Desire van Bob Dylan, vooral om dat ik de laatste weken het nummer Sara in mijn hoofd heb, hoe dat komt weet ik eigenlijk niet. Op eens het besef, dat is een bewustzijn van een gedachte over de vacantie's van mijn ouders in duitsland, het was eerder een verblijf, weg van de stad, hoe is dat ontstaan, begonnen, ik heb er nooit iets over gehoord, we gingen elk jaar weer, we wisten niet beter. Nu pas na bijna vijftig jaar komt er iets van besef in mijn hoofd, waarom gingen ze daar elk jaar weer heen? De eenvoud van hoe ze daar leefden is een voorbeeld voor me, het was zo anders dan thuis in Groningen waar mijn vader altijd in pak liep, das overhemd, goed geschoren en geknipt, pas later werd het iets minder, een schapenwollen vest door mijn moeder gesponnen en gebreid, in duitsland een lange korte broek met padvinderskousen, die mijn moeder breide en een polo of zoiets. Mijn moeder schikte zich in de rol van vrouw van mijn vader, pas op latere leeftijd vertelde ze hoe zij er over dacht en wat zij wilde. In duitsland leefden ze vrij, iedereen was welkom, maar mijn vader bepaalde de regels en wat er gegeten werd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!