thuismetsijtze.reismee.nl

Superstar.

Af en toe, elke dag, kijk naar het aantal mensen dat mijn verhaaltjes leest, soms weinig, iets meer, aan de top staat het verhaal "kees is jarig" met gisteren 613 lezers, vandaag er twee bij. Waarom elke dag iets schrijven, het wordt een gewoonte die ik moeilijk meer af kan leren, een openheid over wat ik denk en wie ik ben tot op zekere hoogte, mijn diepste gedachten/gevoelens houd ik voor mezelf, af en toe licht ik een tipje van de sluier op, pas op met het boerka verbod, hier of daar of overal. Het is prettig om iemand in de ogen te kunnen kijken als je met hem (waarom zie ik nooit een man in een boerka?) of haar praat. Het is duidelijk een mannending, de schoonheid van de vrouw wordt bedekt, de lust mag niet worden opgewekt door naar de mooie vormen van de vrouw te kijken, alles blijft verborgen onder vormloze kleding, de man is zwak maar heeft de macht, een sukkel in de liefde, hij snapt er niets van tot dat een vrouw hem verteld waarom het gaat in de liefde, het leven, als de man luistert naar de vrouw. Ik hoor al tegen stemmen die zeggen het ging al mis in het paradijs toen Adam naar Eva luisterde en ze daar moesten vertrekken, de vrouw is de slang die ons uit het mooie leven verdrijft, wij mannen kunnen er niets aan doen. Wij mannen misbruiken kinderen, vrouwen, dieren, weet ik veel wat nog meer in de naam van ons genot en komen er mee weg als we beroemd zijn. Ik las in een tijdschrift van de Jehova's Getuigen over het einde van de wereld, het einde der tijden, af en toe komen ze langs en we praten we over koetjes en kalfjes, ze willen binnen komen om te praten, maar dat gaat me te ver, de drempel houd ze tegen, ik weet wat ik geloof. Ik geloof in de liefde, het heeft lang geduurt, soms begrijp ik er niets van, maar het is een mooi geloof en je doet er niemand kwaad mee.

Superstar, een nummer op de plaat Mad Dogs & Englishmen van Joe Cocker, prachtig gezongen door Rita Coolidge, geschreven door Leon Russell. The Carpenters hebben dit nummer ook opgenomen met een klein verschil, Rita zingt, to sleep with you again , to make you come again, Karen Carpenter zingt to be with you again , maar ze zingt het zo mooi, I love you, I really do, ik geloof haar, maar ik kies voor Rita, ten minste als het er echt op aan komt in de liefde, er niet om heen draaien.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!