thuismetsijtze.reismee.nl

Vader.

Op 4 mei moet ik vaak (even) aan mijn vader denken, dat heeft alles met de oorlog te maken en de gevolgen in zijn leven, hij kon er niet of nauwelijks over praten.:Jullie begrijpen het niet!

Toen ik opgroeide was ik het vaak met mijn vader oneens, eigenlijk over alles, ik schreef er lang geleden een haiku over.

Haiku (??; meervoud: haiku of haiku's) is een vorm van Japanse dichtkunst, geschreven in drie regels waarvan de eerste regel 5, de tweede regel 7 en de derde regel weer 5 lettergrepen telt.

De haiku drukt, in de klassieke vorm, een ogenblikervaring uit, soms gelinkt aan en geïnspireerd door zen. De haiku is een vingerhoed vol emotie, waarin weinig ruimte is voor ontledingen en benaderende omschrijvingen.

meningsverschillen

altijd en over alles

ik mis mijn vader

Ook dacht ik aan de schrijver Maarten Biesheuvel, die een brief aan zijn vader voorlas bij Adriaan van Dis.

Maarten Biesheuvel leest Brief aan Vader

Klik op bovenstaande zin en kijk en luister vooral.
Maarten Biesheuvel leest zijn verhaal Brief aan Vader voor in het programma Hier is Adriaan van Dis op 14 maart 2013.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!