thuismetsijtze.reismee.nl

Quiz.

Een vast onderdeel van ons familie weekeinde is op zaterdag avond een spel, een quiz of zoiets, soms een test over de familie kennis, vanavond heel gevarieerd, oude foto's, verhaspelde woorden, creatief en op het einde een danswedstrijd, welk paar danst het beste de jive. De winnaar van het spel wint de beker en organiseert het spel volgend jaar. Mooi weer vandaag, vanaf vanmorgen lekker in de zon gezeten, gepraat, gewandeld, gekookt, het gaat in alle rust en harmonie, opeens staan er mensen te koken, groente te snijden zonder dat er vooraf iets is afgesproken, het gaat bijna vanzelf. Een prachtig groot huis met veel ruimte erom heen, een speeltuin, heerlijk voor de 12 achterkleinkinderen van mijn moeder, die er gelukkig nog bij is en ook fijn voor ons, er hoeft niets, alles kan, twee stappen van het erf en je loopt door het bos, mooier kan het bijna niet. Paarden galoperen door de wei, de grond trilt ervan, het zijn er meer dan tachtig, trillingen zijn we als groningers wel gewend, maar dit is onschuldig en het stopt wel weer, meer wil ik er niet over zeggen.