thuismetsijtze.reismee.nl

De moeite waard.

Wat maakt het leven de moeite waard, denk ik als ik het even niet meer weet, moe, een hoofd vol met plannen, een hond die niet luistert, een oude motor, een oude vw bus, oude draaitafel, versterker, speakers, een mooi huis, maar alles heeft onderhoud nodig, net als ik. Het is mooi weer, ik spit in de tuin, onkruid wieden, waar doe ik het voor, zaadjes in de kas, spinazie, snijbiet, pluksla, alles ontkiemt en komt op, water geven, verder hoef ik er niets voor te doen. Een beetje rommelen rond het huis is het mooiste wat ik kan bedenken, wat timmeren in de schuur, een uur door het land lopen met de hond, ik hoor het paard hinniken, tevreden, ik stap op de motor en rijd twee uur door de provincie, gelijk een afspraak voor een nieuwe achterband gemaakt, de bus schoon gemaakt, nu de binnenkant nog, om vijf uur een biertje, plaat op de draaitafel en lezen, het koken kan nog wel even wachten. Zo rijgen de dagen zich aaneen tot de ketting van mijn leven, elke dag een kraaltje, een verhaaltje, het kan niet mooier.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!