thuismetsijtze.reismee.nl

Soms.

Soms, zoals nu, denk ik, ik heb alles verteld wat ik zeggen wilde, heeft het nog zin om door te gaan met mijn dagelijkse verhaaltjes? Honderden keren heb ik die plaatjes gedraaid, bourree van jethro tull, window of my eyes van c + b, waarom vraag ik me af, meer dan veertig jaar later, steeds weer legde ik de singles op de draaitafel en nog steeds klinkt elke dag muziek door het huis, door mijn hoofd. Twijfel over de dagelijkse dingen die ik doe overvalt me, heeft het zin, wat doet het er toe dat ik er ben? Draai het om, ik ben er, alles wat ik doe doet er toe, niet alleen voor de mensen om me heen, maar vooral voor mezelf, ik leef nu en wat er later gebeurd zie ik wel, living in the moment, vroeger is geweest, van morgen heb ik geen weet, alleen het nu telt, maar dat is zo snel voorbij. Hetzelfde geldt voor het lezen van boeken, een avontuur als je begint te lezen, het boek is uit, waar brengt een verhaal me heen of blijf ik thuis.

Reizen is zo mooi, rijden over wegen waar niemand komt, slapen in een tent, mijn slaapzak ligt werkeloos op zolder, het is een verlangen naar ver weg, maar ik kan ook reizen in mijn hoofd naar waarheen ik wil, soms is dichtbij net zo mooi.