thuismetsijtze.reismee.nl

Zonder woorden.

Vanavond als in een droom naar huis gereden, ik was thuis voor ik er erg in had, gelukkig was het rustig op de weg, mijn gedachten waren ver weg, eigenlijk reed ik zonder er bij na te denken, leeg is het goede woord. Zo voelde ik me ook, maar nu in de stilte van het huis stroomt mijn hoofd weer vol met woorden, zinnen vormen zich vanzelf, een hele geruststelling, zonder woorden kan ik niet schrijven. Een eerste mug, neefje, zoemt om mijn hoofd, het wordt mooi weer. Morgen nog werken, dan een tijdje vrij dat wil zeggen dat ik zelf mag bepalen wat ik ga doen. Er is altijd veel te doen, eerst de tuin heb ik me voorgenomen, rommel opruimen, de groentetuin omspitten, zaaien in de kas, in potjes, ik begin altijd vol goede moed en ik zie wel hoe lang ik het volhoud. Heerlijk om in de zon te zitten lezen, met de hond te wandelen, te luieren en 's avonds bij een vuurtje zitten te mijmeren, hoor je 't zingen van het vuur, in 't geheimzinnig avonduur, het zijn de vlammen die het zeggen, wees verheugd en toon je vreugd, dat liedje komt steeds terug.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!