thuismetsijtze.reismee.nl

Winter en de tuin.

Zacht winterweer, heerlijk om met de hond te wandelen, daarna aan het werk in de tuin, ik heb geen handschoenen nodig tegen de kou. Eerst alle slierten van de oost indische kers bij elkaar harken en achter in de tuin op de bult gooien, daarna de stoep voor de stal schoonmaken van hooi, gras, onkruid. Als laatste heb ik in de kas alle gras en onkruid weg gehaald, morgen de grond omspitten, paardestront er op, tuingrond, nog een keer spitten en over een paar weken spinazie inzaaien voor de vroege oogst, heerlijk op een eigen gemaakte pizza of salade. Daarna begint het tuinseizoen met veel werk, ik begin er altijd aan met veel enthousiasme, maar het is elk jaar de vraag of ik het volhoud. Gelukkig is er elk jaar wel iets te oogsten, aardappelen, uien, courgette's, bietjes en nog veel meer. Teveel om op te maken, ik heb nog kersen, pruimen, chutney's van 2013, die ik nodig op moet maken, maar alleen schiet dat niet op. Misschien dat ik meer moet gaan koken voor mijn familie, ze uit moet nodigen voor een maaltijd met alles erop en eraan op vaste tijden, ik ben er nog niet helemaal uit, dat komt wel. Ik stuur wel een kaartje met het menu.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!