thuismetsijtze.reismee.nl

Zondagsrust.

Heerlijk is dat om de zondagsrust te bewaren, net als vroeger, maar toen was het verplicht, opgelegd door ouders en kerk, nu is het vrijwillig, ten minste als ik niet hoef te werken. Ik loop door de weilanden te dagdromen als de zondagse rust plotseling wordt verstoord door honderden opvliegende ganzen met veel gegak, een zwarte zwerm vogels boven mijn hoofd. Verderop vliegt een zilverreiger weg, vorige week zag ik er twee samen, maar het is nog geen voorjaar. Een buizerd zit onbewegelijk op een paaltje en bekijkt de drukte op zijn gemak, als we te dicht bij komen slaat hij zijn vleugels uit en zweeft weg. De rust keert terug, ik loop terug door de miezerregen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!