thuismetsijtze.reismee.nl

Sinterklaasavond.

Als je klein bent is het een spannende dag, eigenlijk al sinds de Sint in het land is, schoenzetten, verlanglijstje maken en afwachten wat je krijgt. Ik kan niet wachten, zenuwachtig loop ik van boven naar beneden, ga bij de kachel kijken, helemaal niks. Opa en oma Venema komen binnen en vlak daarna gebonk op de deur of werd er aangebeld door behulpzame buren, die in het complot waren betrokken, ik weet het niet meer. Mijn grootste wens was een electrische trein, Marklinn of Fleischmann dat maakte me niet uit, vriendjes uit de klas hadden zo'n trein en ik wilde er bij horen, toen nog wel. Ik kreeg een treinset, spoor en wissels, maar de trein liep op batterijen, daar kon je niet mee voor de dag komen, toch was ik er enorm blij mee, dank u wel Sinterklaas alias opa en oma Venema. Gisteren zag ik bij de Aldi een beginnersset van Marklinn, een trein met transformator, electrisch en bijna had ik dit jaar ook een cadeau van de Sint gekregen, helaas, ik had al chocolade pepernoten gehad van de Sint uit Amsterdam. Zit ik te lezen, wordt er opeens gebonsd, de hond reageert niet maar nog een bons, zou het .... ja hoor een zak met een cadeau en gedicht: lieve sijtze, een elektrische trein is het niet, maar samen met de houten trein vast iets waar je van geniet, open de zak maar gauw, een kratje bier omdat ik van je hou, proost Sint & Piet. Piet stond verscholen achter de bosjes, maar samen nog een biertje gedronken, dank u Sinterklaasje