thuismetsijtze.reismee.nl

Hoge berg.

Ik zag vandaag foto's van het Noorderplantsoen in Groningen, het schitterende paviljoen naast de vijver waar de weg omheen gaat, je kan er heerlijk zitten en rondwandelen. Het ligt ongeveer in tussen de Jan Lutmastraat en de Johan Mulderstraat, waar wij als gezin hebben gewoond. We gingen er wandelen met onze moeder, eendjes voeren en soms naar tante Corrie, die een klein levensmiddelen winkeltje had in een straatje achter het plantsoen. Ook de muziektempel was mooi, je kon er in klimmen en net doen alsof, erachter begon het grindpad naar boven, de hoge berg, aan de andere kant kon je weer naar beneden, volgens mij kon je aan vier kanten omhoog. Later namen we de autoped mee om naar beneden te sjezen, wat onherroepelijk een keer mis ging toen ik te hard ging, niet meer kon remmen en onderuit ging met als gevolg ernstige schaafplekken en grind onder mijn vel, pijnlijk. Ook gingen we met de bolderkar, die opa Venema had gemaakt, naar beneden, maar toen ging mijn moeder al niet meer mee en 's winters als er sneeuw lag gingen we er met de slee naar toe en hard naar beneden tot op het ijs. Het wordt tijd om weer eens een rondje in de stad te lopen langs alle bekende plekjes van toen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!