thuismetsijtze.reismee.nl

Plannnen veranderen.

Wakker worden in alle rust vind ik altijd prettig, stel nou eens voor dat het niet gebeurd, zelf merk ik er niet zoveel van, maar voor mijn naasten is het schrikken. Wat moeten ze doen? Mijn moeder is daar duidelijk over en hoopt te sterven in haar slaap, jullie moeten niet verdrietig zijn, het is goed geweest maar haar laatste woord, nu nog niet, want ik geniet nog zo van alles en iedereen. Vanmorgen werd ik wakker, stemmen en herrie van een graafmachine, bij het schooltje wordt gewerkt, een nieuwe tuin wordt aangelegd. Ik sta op, hoofd onder de koude kraan, tandenpoetsen, haarkammen, water opgezet voor koffie en thee, het deeg is klaar in de broodbakmachine, ik maak er twee broden van die ik bak in de oven, heerlijk vers brood. De hond is onrustig, ze ruikt de katten en wil steeds naar boven. Koffie en thee zijn klaar. Carien komt beneden, we zitten aan tafel te praten over onszelf, de kinderen slapen nog en Carien vraagt, ook al vindt ze het moeilijk of ik een ander weekeinde naar amsterdam kan komen. De reden is niet belangrijk, even nadenken en veranderen van plan, dat ben ik wel gewend. Afscheid nemen is elke keer moeilijk, partir c'est mourir un peu.