thuismetsijtze.reismee.nl

Vijf uur, biertje.

Thuiskomen, het licht brandt, de hond kwispelt, springt tegen me op, een zoen, even praten over de dag, kopje thee en dan een biertje. Het klinkt zo gewoon, dat is het misschien ook wel, maar ik miste het een tijd, dan wordt het alleen-zijn gewoon en weet ik niet beter, tot het samen-zijn er weer is en dan nooit meer gewoon is, maar buitengewoon. Wat is een houtkachel toch lekker, stoken tot ik op blote voeten en in t-shirt rond kan lopen, een behaaglijke warmte, aangenaam zo'n huis. En er wordt gekookt, er pruttelt van alles, het huis is niet alleen warm, maar het vult zich met geuren, pittige courgette soep met gamba's, stokbrood met pompoen pasta in de oven, compote met allerlei vruchten. Even de muziek zachter, ik vraag, maakte jouw moeder ook vaak compote? Antwoord, ja, op zondag met rijst en kip. Het leven is zo eenvoudig, ik drink een biertje.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!