thuismetsijtze.reismee.nl

Een schaap met lammetjes.

Naar de kapper, maar het was te druk, ik heb geen zin om een uur te wachten, volgende week nog maar een keer proberen. Grijs krullend haar, wat wil je nog meer. Vroeger kreeg ik van mijn tante's te horen dat mijn haar te lang was, schande, maar ze waren jaloers op mijn enorme bos krullen. Dan maar een flinke wandeling met de hond door de velden, wat is het toch mooi. Er bloeit nog van alles, vlinders fladderen, ik hoor een buizerd roepen, andere vogels fluiten, ganzen vliegen met veel lawaai over, een reiger schrikt van me en tot mijn stomme verbazing zie ik een schaap met twee lammetjes, pas geboren zo te zien. Voorjaar in de herfst. Langs een veld met mais, de wind laat de bladderen ruisen, de hond speelt verstoppertje tussen de lange stengels. Thuis heb ik de houten vloer in de bijkeuken er uit gehaald, dan kan de ondervloer drogen. Foto's en formulieren naar de verzekering gestuurd, een richtprijs gevraagd aan de vloerenman, hij heeft pas volgende maand tijd en een nieuwe slang voor de wasmachine gehaald. De dag is weer voorbij, de kachel aan, daar is de vloer nu goed voor. De poster 'war is over, if you want it' van john en yoko uitgeknipt, opgeplakt en bij de voor-en achterdeur opgehangen. Uit de tijd van de protesten tegen de vietnam oorlog, nu weer heel actueel. Uiteindelijk kent een oorlog alleen maar verliezers, waarom beginnen we er dan aan? Dat zijn zaken die ik niet zo goed begrijp, maar wel heel nauw gezet volg. Ik word het oorlogsgebeuren ingezogen, foto's van soldaten, slachtoffers, gevangenen knip ik uit om er later iets mee te doen, tekeningen, schilderijen of lino's, wie weet. Maar ook de vraag, WAAROM? laat me niet los. Zinloos en/of nutteloos is een oorlog en de vele slachtoffers, maar anders...............................................zeggen velen, verliezen we onze vrijheid, onze welvaart, onze identiteit, onze cultuur en elkaar. War is over, if you want it. Vergeet dat niet!!!!!!!!!!! Ik zit te luisteren naar Roy Buchanan - the messiah will come again, live, zo mooi, overweldigend prachtig. The messiah kan ons van veel ellende verlossen, als hij dat wil en als wij het geloven.

Reacties

Reacties

Kees

Vanmiddag zat ik lekker in ons tuinhuis een biertje te drinken en over de reis naar Polen en weer terug na te denken. Op één van de bruggen die we tegen kwamen stond een tekst die mij is bij gebleven:
Do not only follow your skills, but follow your hart.
Dat vond ik wel heel erg mooi. En een leuke om over na te denken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!