thuismetsijtze.reismee.nl

35 verhalen.

De vraag is, hoe lang houdt hij het nog vol om elke dag iets te schrijven en misschien een nog belangrijker vraag, waarom elke dag iets schrijven? Morgen meer, eerst slapen. En vroeg op, koffie en de krant, de hond uitlaten en de pony hooi geven, een vast ritueel, het is zo eenvoudig. Opruimen, het huis, de tuin, de schuur en mijn hoofd, alles wat niet meer nodig is, gaat weg. De stoffelijke dingen zijn het makkelijkst om weg te doen, in de container of in een afvalzak, de geestelijke rommel laat zich niet zo makkelijk verwijderen. Er blijven restjes hangen, die gaan rondzeuren in mijn hoofd, ik raak ze pas kwijt als ik naar de noordkaap ga of nu om dichterbij huis te blijven ga ik er over schrijven. Waarom dat met iedereen te delen? Het is net zoiets als het laten zien van tekeningen en schilderijen aan wild vreemden, wat vinden ze er van? Ik hoor het wel, ik zie er niet meer tegen op.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!