thuismetsijtze.reismee.nl

De spreeuwen zijn terug.

Ik zit te lezen op de veranda, wat een prachtige zomerdag, als er opeens een zwerm spreeuwen neerstrijkt in de boom waar ik nu naar kijk, een gekwetter en lawaai, weg zijn ze. Gisteren zag en hoorde ik ze ook al in de vlierbessenstruik bij de oprit, ze doen zich te goed aan de rijpe vlierbessen. Ik heb ze lang niet gezien, eerder kwamen ze met zijn allen de kersenboom leeg eten, voordat ik het doorhad waren alle kersen verdwenen, honderden spreeuwen, nu zijn het er niet zoveel. Daar zijn ze weer, misschien honderd, wat een gekwetter, wat doen ze hier? Vorige week zat ik 's morgens de krant te lezen en keek naar buiten. Op de uitgegroeide takken, die ik op het graf van Takkie, onze hond, had geplant, zag ik een bonte specht, toen nog 1 en er kwamen nog 2 bij. Er vlogen koolmeesjes rond en andere vogeltjes, ik ben daar niet zo goed in, namen van vogels bedoel ik. Wat is het toch fijn om hier te wonen. Remie ligt te slapen bij mijn voeten, ik ben niet alleen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!