thuismetsijtze.reismee.nl

'Schrijft een mens niet......'

'Schrijft een mens niet om zichzelf en de wereld beter te begrijpen?'

Ik lees de zin in het Labyrint der geesten, het vierde deel van het Kerkhof der vergeten boeken.

Boeken worden geschreven om gelezen te worden, daarna worden ze vergeten, ze gaan naar de zolder, de schuur, oud papier, de rommelmarkt, kringloopwinkel, ze worden weggeven, een enkele keer worden ze nog eens gelezen.

Een kerkhof van vergeten boeken, waar alle boeken die geschreven zijn een plekje krijgen, we kunnen ze altijd terugvinden als we maar goed genoeg zoeken, misschien verdwalen we wel, het is de moeite waard om ze te vinden en ze te lezen.

Ik schrijf over de dag van vandaag, wat er gebeurt, ik denk na over wat ik vertel, of ik daarna mezelf en de wereld beter begrijp betwijfel ik.

De lucht is helemaal blauw, geen wolkje, de honden blaffen de wereld bij elkaar als er iemand voorbij komt, ze begrijpen niet dat het geen zin heeft, blaft een hond niet om zichzelf, van de wereld begrijpen ze niets.

Heerlijk om zo een beetje voor me uit te schrijven, het slaat nergens op, maar ik heb er plezier in.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!