thuismetsijtze.reismee.nl

Noordkaap, Groningen.

Ik kom thuis, loop met de honden, stapel de rest van het gekloofde hout op, maar ik moet mijn zinnen verzetten, even iets anders dan werk en veel vragen.

Ik stap op de motor, de oude BMW uit 1979, en rijd mijn neus achterna, kleine wegen en weggetjes, als het dood loopt moet ik terug. Ik zie een bordje Noordkaap, nog één, ik volg de weg tot ik niet verder kan, door het uitgestrekte land van Noord Groningen, een paar grote boerderijen, verder niets. Het is frisjes, het is niet te vergelijken met de kou op de weg naar de Noordkaap die eindigt voor een hek waar je moet betalen om verder te kunnen rijden om HET UITZICHT te zien, bewonderen is een groot woord, mist komt op, we kunnen het einde van de wereld net even zien, het is genoeg, we zijn er geweest.

Ik rijd terug naar huis, 140 op de teller is misschien 90 echte kilometers, ik weet het niet precies, niet belangrijk, gewoon een rondje Groningen om mijn hoofd leeg te rijden.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!