thuismetsijtze.reismee.nl

Computer.

Een computer lijkt een beetje op een boekenkast, ik ga langs de digitale planken zonder iets te zoeken, maar ik vind foto's, beelden, schrijfsels van lang geleden. Vanmiddag liep ik de schuur in zonder doel, ik rommelde tussen tekeningen, boeken en platen, ik vond linoleum- en houtsnedes terug. Ik startte de motor, rook de benzinelucht en was meer dan veertig jaar terug in het fietsenhok van Gebroeders van Zanten waar de oude BMW geparkeerd stond, af en toe moest ik de motor even aantrappen voor het geluid en de lucht van benzine, veel is er niet veranderd, wat ouder en een nieuwe motor die dit jaar veertig wordt.

Ik open het bestand Haiku en lees wat ik heb geschreven:

mijn moeder wordt oud

ze was nog nooit zo dichtbij

ik geef haar een kus


mijn stille vader

trekt zich terug in zijn stoel

er zijn geen woorden


dagen gaan voorbij

het wordt licht, het wordt donker

het is alweer laat

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!